Zprávy

Hejtman s ministrem dopravy řešili strategické stavby v Olomouckém kraji

Celý čtvrtek 30. července strávil v regionu vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček. Společně s hejtmanem Olomouckého kraje Ladislavem Oklešťkem navštívili důležité silniční a železniční stavby. Hodnota strategických investic činí několik miliard korun.

Řešení dopravní infrastruktury je věčným tématem tisíci kamiony sužovaného okresního města Přerova. Hrozba Dětí Země a podobných organizací, že zablokují dostavbu obchvatu, stále není definitivně zažehnána. Zdroj: Olomoucký kraj

„Elektrizace tratě z Olomouce do Uničova nebo výstavba dálnice na Přerovsku jsou pro Olomoucký kraj zcela zásadní dopravní projekty. A ty se neobejdou bez podpory a investic ze strany státu. Proto jsem rád, že pan ministr může vidět přímo na místě, jak se jejich realizace daří nebo které problémy je potřeba aktuálně řešit,“ uvedl hejtman Okleštěk. 

Zmiňovaná elektrizace je výjimečná v celorepublikovém měřítku. Nejen, že půjde o první vysokorychlostní regionální železnici, ale zároveň bude její provoz zabezpečen výhradně systémem ETCS, který patří mezi nejmodernější v Evropě. Podle vize Správy železnic se cestování vlakem má výrazně proměnit. "Z Prahy do Brna dojedete za hodinu, z Prahy do Jihlavy pak za 45 minut. Cesta z Brna do Ostravy zabere 40 minut a trasu Praha – Ostrava zvládnete vlakem za necelé dvě hodiny. Nové železniční terminály usnadní kombinování železniční a osobní automobilové dopravy. Současně uleví dopravní zátěži v centrech velkých měst", uvádí Správa železnic.

„Z pohledu silniční dopravy je zásadní dořešit situaci kolem Přerova. Vím, že zdejší lidé a hlavně řidiči už slyšeli spoustu slibů, já ale věřím, že se dostavba dálnice podaří zrealizovat bez dalších zbytečných odkladů,“ uvedl ministr Havlíček. 

Zástupci Olomouckého kraje, Ministerstva dopravy, Správy železnic a Ředitelství silnic a dálnic dále navštívili stavbu estakády v Přerově, centrální dispečerské stanoviště tamtéž a firmu Meopta, která se aktuálně potýká s problémy a propouští zaměstnance ve velkém. Posledním bodem programu byla diskuze s obyvateli Dluhonic, kterých se bezprostředně dotkne dostavba dálnice D1 a kterým jsou přislíbeny velké finanční kompenzace. (celkem se má do Dluhonic investovat na 130 milionů korun).

O problémech a hrozbě, že Děti Země a další organizace zablokují dostavbu D1 kolem Přerova, jsme psali už dříve. Naposledy se podařilo jejich tlak odvrátit, psali jsme o tom v článku D1 u Přerova má naději! Obstrukce Patrika a Dětí Země smetl Olomoucký kraj ze stolu. Situace nadále sledujeme. 

Miroslav Patrik předseda organizace Děti Země má určitě připravena v rukávu další esa. Jak dlouho ještě bude bránit dobudování dálnice kolem Přerova ukáže až čas. Pan Patrik již dříve ujišťoval, že on není ekoterorista. Zdroj foto: reportáž DVTV.

  



NÁZORY K ČLÁNKU

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.