„Ještě před zahájením stavby dálnice se počítalo s tím, že původní komunikace II/436 bude sloužit jako smíšená cyklostezka s chodníkem. Kvůli tomu také vzniká nový podjezd, aby bylo možné dálnici bezpečně překonat. Memorandum pak řeší bezpečné napojení cyklostezek jak ze strany Přerova, tak ze strany Bochoře,“ vysvětlil náměstek přerovského primátora Tomáš Navrátil s dovětkem, že město dlouhodobě podporuje výstavbu cyklostezek, protože představují bezpečnou a ekologickou alternativu dopravy. Podle memoranda by měla obec Bochoř řešit vybudování nové stezky pro chodce a cyklisty podél stávající komunikace, která se napojí na chodník v ulici Přerovská a bezpečně je převede mimo hlavní dopravní prostor – a navede je na účelovou komunikace ve směru na Přerov. „Záměrem naší obce je vybudovat stezku o šířce 2 a půl metru a celkové délce asi 220 metrů,“ konstatoval starosta Bochoře Tomáš Volek. Město Přerov pak bude řešit zhruba půl kilometrový úsek od hranice katastru Bochoře, vedoucí podél čerpací stanice v Kojetínské ulici a Přerovských strojíren – až po konec stávající cyklostezky. Aby bylo možné novou trasu budovat, bylo nutné, aby obec uzavřela s Olomouckým krajem smlouvu o smlouvě budoucí, z níž vyplývá, že kraj předá komunikace II/436 obci – a to ve stavu vhodném pro vybudování cyklotrasy. „Součástí tohoto úseku pak bude nově vybudovaný podchod pro cyklisty a chodce, umístěný pod tělesem nově budované dálnice. Ten pak má být po kolaudaci dálnice D1-0136 Říkovice-Přerov převeden do majetku Bochoře,“ doplnil náměstek Navrátil.
Město Přerov má obdobnou smlouvu o spolupráci uzavřenou i s obcemi Radslavice, Tučín a Rokytnice. „Tato memoranda se týkala stejného tématu, to znamená propojení infrastruktury pro cyklisty s plánovanými nebo už realizovanými cyklostezkami. Z minulosti bych vyzvedl příkladnou spolupráci s obcí Želatovice, kde společná stezka pro cyklisty a chodce funguje skvěle,“ konstatoval na závěr vedoucí odboru rozvoje Pavel Gala.