„Jednalo se o rozsáhlou stavbu, která byla tvořena kombinací novostaveb a rekonstrukcí stávajících komunikací. Jejím hlavním účelem bylo snížení dopravní zátěže pod železniční tratí, a to díky výstavbě nové dvoupruhové estakády, kterou mohou řidiči využívat již od května. Další výrazné zlepšení dopravní situace nyní přinese rozšíření Polní ulice na čtyřpruh a modernizace původní světelně řízené křižovatky ulic Polní a Velká Dlážka na okružní křižovatku s vnějším průměrem 52 metrů. To v budoucnosti umožní případně umístit pátý paprsek, který zajistí výjezd směrem k výhledové komerční zóně,“ popsal význam stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Další akcí, kterou ŘSD v Přerově aktuálně realizuje a která pomůže špatné dopravní situaci ve městě, je stavba průtahu průmyslovým areálem mezi ulicemi Tovární a Velké Novosady (tzv. "průpich Přerova"). Stavba byla zahájena v loňském roce a zprovozněna bude v roce příštím.
Nejdůležitější stavební akcí je však samozřejmě dokončení dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. V rámci její přípravy aktuálně běží stavební řízení, soutěž na zhotovitele a probíhají také výkupy pozemků. Stavbu je v plánu zahájit v příštím roce.
S okružními křižovatkami má Přerov zkušenosti od konce roku 1997, kdy byl vybudován první rondel u Hané, který si řidiči pochvalovali. Od té doby vzniklo na území města dalších pět kruhových objezdů – a další se aktuálně chystají v ulicích generála Štefánika, Durychova, Tovární a Dluhonská. „Okružní křižovatky přispěly k plynulejší a bezpečnější dopravě – a nejinak tomu bude i v Předmostí. Od rondelu očekáváme zklidnění dopravy, nižší počet kolizí, důležitá je jasná přednost v jízdě. A vyzdvihnout můžeme také estetický význam. Spolu s estakádou, která byla otevřena letos na jaře, se nový kruhový objezd stává další zdařilou dopravní stavbou,“ konstatoval přerovský primátor Petr Měřínský (ANO).
"Vozidla, která míří z centra do Předmostí a dále na Olomouc, nebudou muset najíždět na estakádu. Budou moci projet přes Velkou Dlážku, okružní křižovatkou a buď mohou pokračovat do Předmostí, a nebo se mohou napojit výjezdovou větví z Předmostí na komunikaci I/55," uvedl radní města Přerova odpovědný za dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Léta práce a příprav. Dnes přestřívali slavnostně pásku politici i zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Pro Přerováky zůstává utrpením nedokončená dálnice D1. Blokují ji neziskové organizace, kterým navíc soudy daly za pravdu, když Děti Země napadly Přerov z podjatosti. Prý by místní magistrát nerozhodoval "objektivně". Přesto dnešek symbolicky ukončil jednu z prvních klíčových etap řešení dopravní situace. Od slov se přechází k činům. Foto: město Přerov
Slavnostní zahájení stavby se uskutečnilo 4. 10. 2018. V červenci 2020 se provádělo vázání výztuží, předepnutí polí a vznikaly přeložky a nové vedení inženýrských sítí. V 10/2020 byla estakáda vybetonovaná. Dnes se otevřela také kruhová křižovatka. Grafika: ŘSD
Data o I/55 MÚK s ČD Přerov-Předmostí - hlavní trasa:
- délka: 1,4 km
- kategorie: MS 16,5/60
- počet stavebních objektů: 65
- zhotovitel: M-SILNICE, IDS
- cena stavby dle smlouvy: 358 mil. Kč bez DPH
- termín výstavby: 2018 – 2021