„Půjde o jednotky s kombinovaným pohonem. To znamená, že v místě, kde je trakční vedení, pojedou na elektřinu ze sítě a tam kde není, využijí integrovanou baterii,“ vysvětlil Bohuslav Hudec, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast dopravy.
Podávání žádostí o dotace do výzvy Státního fondu životního prostředí je rozděleno do dvou kol. V prvním hejtmanství požádá o podporu, v případě úspěchu získá souhlasné stanovisko nutné pro účast ve druhém kole. V něm už bude žadatelem o dotaci konkrétní dopravce, který má s krajem uzavřenou smlouvu o veřejných službách. Ten pak bude provozovatelem nových vlaků. Kraj coby objednavatel dopravy si stanoví podmínky provozu včetně kvality železničních jednotek.
„Každá z pořizovaných jednotek má mít kapacitu až 140 míst k sezení. Na baterie vlak dojede přibližně 80 kilometrů,“ dodal Pavel Jelínek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro SMART technologie.
Vlaky dopravce nasadí v regionu Haná a linky vybere tak, aby co nejlépe vyhovovaly kombinovanému pohonu moderních jednotek.