Hustopeče nad Bečvou hlásí zrychlení vlakového spojení

Téměř dvojnásobnou rychlostí mohou nově jezdit vlaky Hustopečemi nad Bečvou a Valašským Meziříčím. Díky rekonstrukci trati, kterou ve středu slavnostně ukončila Správa železnic, se zde rychlost zvedla z 80 až na 160 km/h. Dobrá zpráva pro celý okres Přerov i Olomoucký kraj.

Hlavním přínosem je zvýšení traťové rychlosti z 80 až na 160 km/h a zkrácení jízdních dob vlaků. Součástí byla i rekonstrukce zastávky Lhotka nad Bečvou (okres Vsetín). Foto: SŽ

Rychlejší vlakové spojení pomůže i lepšímu spojení s Přerovskem

Práce na pomezí Zlínského a Olomouckého kraje začaly v červnu 2019 a trvaly necelé dva roky. „Přínosy této stavby mohli pocítit cestující v dálkových vlacích už v průběhu letošního roku, kdy se traťová rychlost zvýšila nejprve na 120 km/h a přibližně v polovině června na současných 155 km/h. Naklápěcí soupravy pojedou v uvedeném úseku ještě o pět kilometrů za hodinu rychleji. Jízda po bezstykové koleji je přitom klidnější a pohodlnější než dosud,“ uvedl generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.

V celém úseku došlo k rekonstrukci železničního spodku, ke zřízení nového železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Rekonstruovány byly všechny železniční mosty a propustky, část propustků byla zrušena. Součástí stavby byla i příprava na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.

V úseku Hustopeče nad Bečvou – Lhotka nad Bečvou byl zřízen zkušební úsek železničního svršku s novým typem betonových pražců. Součástí prací byla i úplná přestavba a rozšíření silničního nadjezdu v Hustopečích nad Bečvou v lokalitě Valcha na silnici III/03561.

Zhotovitelem stavby s názvem Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou byla Společnost Hustopeče, jejímž správcem byl STRABAG Rail a společníkem Elektrizace železnic Praha.


Projekt byl spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF). Celkové náklady na realizaci stavby dosáhly částky 1 666 130 629 Kč bez DPH. Míra podpory EU z programu CEF byla 84,08 % ze způsobilých nákladů, maximální výše dotace představuje částku 46 304 912 eur, tedy zhruba 1 251 621 771 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Foto: SŽ


Vize budoucnosti přichází i do dopravně komplikovaného Přerovska

Podle vize Správy železnic se cestování vlakem v budoucnu má výrazně proměnit. "Z Prahy do Brna dojedete za hodinu, z Prahy do Jihlavy pak za 45 minut. Cesta z Brna do Ostravy zabere 40 minut a trasu Praha – Ostrava zvládnete vlakem za necelé dvě hodiny. Nové železniční terminály usnadní kombinování železniční a osobní automobilové dopravy. Současně uleví dopravní zátěži v centrech velkých měst", uvedla Správa železnic.

Jak můžete vidět na mapkách, přerovský železniční uzel je jedním ze středobodů celé sítě vysokorychlostních železniční tratí (často najdete pod zkratkou "VRT"). Součástí úpravy železničních tratí je mimo jiné i dílčí přeložka kolejí u Dluhonic. Stavební práce pokračují podle harmonogramu i tam. Do doby než bude modernizace dokončena však cestující i dopravci musí na železnici počítat se zpožděními. O to optimističtější je budoucnost. Navrhované VRT jsou uvažovány pouze pro provoz osobních vlaků, čemuž odpovídá zejména jejich výškové řešení (maximální sklony).

Dostupnost 30/60 minut – cílový stav Ostrava. Zdroj: SŽ


Například cesta do Brna modernizovanými koleji má zabrat 30 minut. Ve standardu VRT můžeme v Brně být z Přerova do 15 minut. Cestovní doba na trase Přerov - Ostrava se zkrátí na dříve nepředstavitelných 15 minut. Těmito časovými posuny se Přerov může výrazně proměnit. Z aktuálně dopravně velmi pochroumaného centra regionu se může stát opět lídr v dopravní konektivitě. Tím by mohla růst atraktivita města nejen pro investory, ale také z pohledu životních standardů. 



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
CBA
INZERCE
TV Morava