Parkovací anarchie v Přerově je dle některých neúnosná. Piráti navrhují řešení

Přerovu dlouhodobě chybí parkovací politika a situace s parkováním začíná být neúnosná. Nikdo nekontroluje placení parkování a většinou ani to, zda lidé parkují tam, kde mohou. Piráti provedli experiment, který to dokazuje a navrhují řešení, která podle nich povedou ke zlepšení situace.

Foto: Ilustrační obrázek

Podle opozice chybí Přerovu jasná parkovací politika

Místo toho, aby měl Přerov konkrétní plán, jak neúnosnou situaci s parkováním řešit, vládne tu anarchie a s parkováním je to na hraně. A schválený plán mobility navíc nikdo ani nebere v potaz. Při zachování zeleně či hřišť se víc vozidel do města už nevejde. Podle Pirátů se stále nic neděje, a tak se parkuje i tam, kde to ohrožuje bezpečnost. 

Krátce před volbami byla ustanovena pracovní skupina pro parkovací politiku, nicméně podle některých zastupitelů se nestalo nic, proto je potřeba to udělat znovu a pořádně. Piráti prosazují, aby město vytvořilo novou pracovní skupinu, shromáždilo data, začalo spolupracovat s odbornými společnosti z praxe a učit se od jiných, podobně velkých měst u nás i v Evropě. Cestou, jak se popasovat s parkováním, by mohlo být budování patrových parkovišť, které Piráti navrhovali už před volbami.

„V rámci přerovské dopravní komise se za Piráty snažíme s opozicí toto téma zvedat, nesetkáváme se však s pozitivním ohlasem. Podle současného náměstka pro dopravu je znovuvytvoření pracovní skupiny zbytečné a je tak jen velmi těžké něco vyjednat. Za Piráty proto nabízíme pomocnou ruku. Rádi se budeme na řešení celé situace podílet. Nechceme se už jen dívat na to, jak parkování v Přerově nefunguje. Situace škodí nejen městu, ale hlavně místním občanům,” dodal krajský zastupitel a člen dopravní komise města David Hošek.

Parkovací politikou se však zabývá komise pro rozvoj, investice, dopravu, kde se právě 13. března tato problematika probírala

Náměstek pro dopravu Tomáš Navrátil na jednání přislíbil, že bude pokračovat v jednáních s Policií ČR a Městskou policií s cílem společně řešit parkování v kritických místech. A členy vyzval, aby přicházeli s vlastními nápady a návrhy, jak situaci řešit. Proto mu připadá nadbytečné zřizovat pracovní skupinu, která by se zabývala podobnými tématy jako komise.

„V současné době má město připravený projekt na úpravu parkovacího systému včetně stavebního povolení v ulici Kratochvílově, kde se chystá systém vjezdových závor. Je zpracována studie na realizaci nového vjezdového systému na náměstí Přerovského povstání. Nemohu také opomenout, že na regulaci parkování v místech, kde vozidla ohrožují bezpečnost, především dětí a seniorů, se dlouhodobě zaměřujeme - a budeme v tom pokračovat,“ informoval náměstek Navrátil.

Ředitel Městské policie Omar Teriaki sdělil, že na řešení porušování předpisů Městská policie nerezignovala, městské policie vznikly zejména za účelem dohledu na veřejný pořádek. Garantem bezpečnosti silničního provozu je Policie České republiky a městská policie v rámci dohledu nad BESIPem svou činností pouze přispívá. Jen pro představu - ze 4251 protiprávních jednání, která strážníci minulý rok řešili, bylo 3675 případů v rámci dopravních přestupků. Tudíž nelze v žádném případě konstatovat, že strážníci se dopravní problematice nevěnují.

„V Přerově nefunguje ani úplný základ, tedy výběr poplatků za parkování na veřejných místech. Vidět je to třeba na Žerotínově náměstí, podle odhadů 90 % parkujících aut tu běžně nemá uhrazený parkovací poplatek a město tak ročně přijde zhruba o 2 miliony korun. Nejedná se však jen o náměstí, to stejné platí i na dalších místech. Přerov tak přichází o mnohem víc. A jsou to právě tyto peníze, které by se mohly do parkování dál investovat. Extrémní pokutování však nemá smysl a rozhodně to není dlouhodobě udržitelné. Už kvůli tomu, že v Přerově nemáme problém jen s neplacením parkování na vyhrazených místech, ale také se stáním vozidel ve žlutých zónách, zákazech nebo křižovatkách. Proto je potřeba přijmout systémové opatření postavené na datech a prokonzultované s odborníky. Není to práce, která by byla hotová za dva dny, ale je potřeba s ní začít,” uvádí právník a zastupitel města Petr Dostalík.



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Jarní Flora Olomouc
INZERCE
podlahy poker