Posledním krokem ke startu ještě bude rozhodnutí zastupitelstva, které zasedne v pondělí 28. února. Pokud pro participativní rozpočet zastupitelé zvednou ruku, rozjede se kampaň, která je datována dalším milníkem. V pondělí 7. března začne fungovat komise složená ze tří politiků a tří úředníků, která bude posuzovat realizovatelnost návrhů, které na adresu radnice dorazí od Přerovanů. „Ti si budou moci zvolit své priority a poslat na seznam nápadů, co by si přáli ve městě zlepšit. Mohou zvítězit tři větší projekty – každý za maximálně 500 tisíc, anebo více malých,“ vysvětlila náměstkyně Hana Mazochová, která se má podle návrhu rady stát členkou této komise. Občanům bude pro konzultace jejich nápadů k dispozici vedoucí oddělení koncepce a rozvoje města František Zlámal.
A takto by měl vypadat harmonogram: Od 7. března do 30. dubna se budou přijímat návrhy, od 2. do 31. května proběhne kontrola formální správnosti a realizovatelnosti návrhů, 15. června budou zveřejněny návrhy k hlasování, od 16. do 17. června se otevře možnost veřejného projednávání návrhů, od 20. června do 31. července se bude hlasovat a 15. srpna město zveřejní vítězné projekty.