Průpich městem Přerovem se blíží. Stavaři už řeší inženýrské sítě

Stavba průtahu Přerovem pokračuje zemními pracemi a přeložkami inženýrských sítí. Místní i přespolní občané si mohou všímat rozsáhlé stavební činnosti především v ulici Tovární. Průpich má pomoci plynulosti dopravy přes Přerov a směřuje k úspěšnému dokončení v roce 2022. Pro město sužované stále hustější těžkou dopravou je jen slabá úleva. Dokud nebude vyřešen obchvat, Přerov bude trpět.

Přerov trpí. Rekonstrukce místních komunikací, vybudování průpichu, výrazně pomůže plynulosti dopravy přes město. D1 se stále vzdaluje. Zdroj: ŘSD

Probíhající stavba průtahu Přerovem pokračuje podle harmonogramu. Na práce u autobusového nádraží a kolem Alberta navazují také činnosti v bývalém areálu firmy Juta. 

Přes ulici Tovární je umožněn obousměrný průjezd pouze osobním automobilům v režimu provizorních pruhů 1+1. Už jen zhruba měsíc bude trvat uzavírka odbočení z této ulice do ulic Nádražní, Denisova a Kramářova. Objízdná trasa směřuje přes třídu 17. listopadu do ulice Komenského.

Termín ukončení objízdné trasy je konec srpna, proto neustávají předem rozvržené práce. Minulý týden v areálu Juty docházelo k třídění výkopu, od Alberta byl odvážen nebezpečný odpad a v ulici Tovární proběhla demolice stávajícího parovodu před uložením parovodu nového. Současně se na staveništi pokračovalo s přeložkami kanalizace. 

Tento týden se pro stavbaře nic nemění, protože je v plánu stejný program. Ode dneška, od pondělí 2. srpna, budou pokračovat zemní práce i přeložky inženýrských sítí v ulici Tovární a v areálu bývalé firmy Juta a. s. Do pátku tohoto týden se stihnou realizovat také drenáže a pokládky obrub.   


Dopravní zácpy u nádraží budou konečně vyřešeny

Po dokončení stavby, které je plánováno na konec roku 2022, tu bude úplně nová čtyřproudová komunikace, počítá se s úpravami křižovatek, které jsou v trase, vznikne 187 metrů dlouhá protihluková stěna. 

„Stavba průpichu přijde na 189 milionů korun a Přerov se podílí částkou 22 milionů. Z rozpočtu města se bude platit například komunikace pro pěší a cyklisty," uvedl dříve radní města Přerova pro dopravu, Tomáš Navrátil (ANO). Podle něj přibude na takřka 900 metrů dlouhé stavbě také dopravní signalizace na principu zelené vlny. I tu uhradí město Přerov z vlastního rozpočtu.

Prioritou je plynulost dopravy, to potvrdili i odborníci podílející se na tvorbě záměru průpichu. "Ve finále bude přerovská doprava plynulejší, rychlejší a bezpečnější, neboť průtah se stane jakýmsi „sběračem“ z místních komunikací," shrnulo město Přerov. Stavba průpichu má být dokončena v roce 2022. 


Průpich je nedokonalé řešení, obchvat zoufale chybí

Stavba průpichu je jednou z reakcí na svízelnou dopravní situaci města Přerova. Po desítkách let diskusí se konečně objevuje před očima. Problém města - podobně jako další letos otevřené stavby: například nadjezd v Dluhonicích nebo estakáda v Předmostí - řeší jen částečně. Dokud se nedokončí D1, bude Přerov stále trpět. 

Dokončení D1 se stále odkládá kvůli odporu nevládních neziskových organizací, mezi nimi například Děti Země, Voda z Tetčic a Krajina Dluhonice. Nedávno se objevila další komplikace: Krajským úřadem Olomouckého kraje bylo rozhodnuto, že přerovský magistrát je systémově podjatý a proto o některých stavebních objektech klíčového obchvatu města budou rozhodovat úředníci ve městě Olomouc.

Stavba tak podle expertů nabere další zpoždění a v letošním roce se stavební práce nakonec nerozběhnou. 


Uvnitř města Přerova se horečně staví, po letech planých řečí jde vidět pokrok. Průpich má pomoci plynulosti dopravy ve městě. Problém nedokončené D1 trvá. Ani letos se zřejmě stavět nezačne. Foto: ŘSD



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Jarní Flora Olomouc
INZERCE
podlahy poker