Zprávy

Přerovu se trochu uleví. U Dluhonic otevřeli nový nadjezd přes železnici

Další dobrá zpráva pro řidiče a město Přerov. Nový nadjezd přes železniční trať v Dluhonicích se dnes odpoledne otevřel všem motoristům. Dobré zprávy přišly i z železnice. Má se modernizovat spojení Přerov - Brno. Ohledně dostavby D1 ovšem naopak prosakují pouze špatné zprávy. Přerovu odebral Krajský úřad Olomouckého kraje možnost mluvit do stavebního řízení.

Konečně! Místo někdy nekonečných čekání se přes frekventovanou železnici dostanou řidiči hravě novým nadjezdem. Foto: MMPr

Zprovoznění další důležití stavby pomůže řešit svízelnou situaci řidičů, kteří museli při cestě z Přerova do Dluhonic přejíždět přes nebezpečný železniční přejezd. Ten byl poslední měsíce uzavřen. 

„První auta se po nadjezdu projedou po třetí hodině. Od 16 hodin začnou spoje městských autobusových linek obsluhovat také místní část Dluhonice, kam se po dobu uzavírky a v průběhu stavby nadjezdu autobusy nedostaly,“ konstatoval radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO 2011). Nový nadjezd je součástí rozsáhlé rekonstrukce železničního uzlu, která přijde stát  na 3, 8 miliardy korun a potrvá do konce roku 2022.  


D1 se potácí v problémech. Zahájení stavby v roce 2021 se stává fantazií 

Problém nedokončené D1 však přetrvává. Krajský úřad Olomouckého kraje rozhodl, že přerovský magistrát je podjatý a nesmí o námitkách ekologistů rozhodovat. Stavební povolení tak bude řešit přímo krajský úřad. Jde o další a důležité vítězství těch, kdo dostavbu D1 blokují. Jde především o Děti Země z Brna nebo spolek Vodu z Tetčic. Místní nezisková nevládní organizace blokující dokončení dálnice se jmenuje Krajina Dluhonice. 


Rychleji vlakem z Brna do Přerova, modernizaci železniční trati vedení Přerova uvítalo 

Plány na rychlejší spojení mezi Brnem a Přerovem pokročily do dalšího stupně. Správa železnic uzavřela v posledních dvou měsících další tři zakázky na přípravu spojení, kde by měly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h. 

„Modernizaci trati Brno – Přerov statutární město Přerov samozřejmě plně podporuje. Každá takováto dopravní stavba je přínosem jak pro odlehčení městu od osobní dopravy, tak pro rozvoj celého regionu. Aktuálně jsou vedena řízení o umístění 4. stavby Nezamyslice – Kojetín a navazující 5. stavby Kojetín – Přerov. Věřím, že všechna potřebná řízení proběhnou bez zbytečných prodlev a stavba bude zahájena co nejdříve,“ řekl přerovský primátor Petr Měřínský (ANO 2011).

Zakázky na aktualizace dokumentace mají podle Správy železnic přinést technické řešení, které stavbu zlevní. Jako první z celého ramena Brno – Přerov počítá Správa železnic se stavbou trasy Nezamyslice – Kojetín v únoru 2024. O půl roku později se má začít stavět úsek Kojetín – Přerov.  

O vysokém zatížení Přerova jako železniční křižovatky vypovídá, že po jednotlivých větvích trianglu tratí mezi žst. Přerov – žst. Prosenice – výh. Dluhonice projede denně mezi 50 až 90 páry vlaků osobní i nákladní přepravy. V osobní přepravě je nejvytíženější Dluhonická spojka s přibližně 15 tisíci cestujícími za den, po zbylých dvou větvích se svezou zhruba poloviční počty lidí. 


INZERCE

NÁZORY K ČLÁNKU

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Radio Haná
INZERCE
CBA Huhnak