Odpůrci výstavby tentokrát prohráli! Dálnici z Přerova do Olomouce stát postaví

Skvělá zpráva na cestě k řešení dopravní situace města Přerova. Stavební povolení na 35 stavebních objektů důležité dopravní tepny Přerovska - pro spojení z Kokor na Olomouc zůstává platné. Rozklad zemědělců proti tomuto povolení smetlo Ministerstvo dopravy ze stolu. Díky tomu se 7,6 kilometru nové dálnice D55 podle plánu Ředitelství silnic a dálnic začne stavět už v roce 2022. Současná silnice I/55 dlouhodobě nedostačuje. Denně po ní projede 11 tisíc vozidel.

Každý den obyvatelé Krčmaně a Kokor trpí průjezdem přes 11 tisíc dopravních prostředků všech kategorií. Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov, který by se měl začít stavět v roce 2024. Foto: ŘSD

Ministerstvo dopravy zamítlo rozklad proti SP na akci ,,D55 Olomouc – Kokory“. Stavba dostala zelenou

Ministerstvo dopravy vydalo 15. ledna 2020 stavební povolení. To bylo napadeno ze strany firmy Agra Velký Týnec, která v blízkosti trasy plánováné dálnice chová dobytek. Tomu by podle tvrzení firmy dálnice uškodila a proto firma podala rozklad.  Dálnice totiž podle firmy rozpůlí místa na odpočinek skotu a pastviny pro něj. Prakticky celá oblast v místě trasy D55 je zemědělsky využívána jako trvale obdělávaná pole nebo pastviny. 

Aktuální verdikt Ministerstva dopravy však nyní dal důležité stavbě definitivně zelenou. "Proti rozhodnutí se nelze dále odvolat, pouze podat žalobu. Stavební povolení tak nabylo právní moci. Nadále probíhá majetkoprávní příprava a zpracování zadávací dokumentace. Předpoklad zahájení stavby je v r. 2022, uvedl na svém Twitterovém účtu šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. 

Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov, který by se měl začít stavět v roce 2024. 

Zdroj grafiky: ŘSD - trasa plánované dálnice D55 Olomouc – Kokory. 


Investice přes 2 miliardy korun zásadně zlepší dopravní obslužnost i kvalitu života v Krčmani

Vzhledem k nárůstu dopravních zátěží je v zájmu celého regionu zajistit komfortní a bezpečné propojení významných center, jako jsou Olomouc a Přerov kapacitní komunikací. Navržený úsek je i v souladu s územním plánem města Olomouce. V trase plánované východní tangenty bude veškerá tranzitní doprava vedena mimo zastavěné území Olomouce, a to buď po východní tangentě nebo po dálnici D35, která tvoří další část obchvatu města.

Vlastní návrh trasy dálnice D55 i návrh mimoúrovňové křižovatky Velký Týnec zlepšuje distribuci dopravy v území a zajišťuje maximální využitelnost dálnice i pro regionální dopravu. Trasa dálnice D55, která je vedena od severozápadu k jihovýchodu paralelně se silnicí první třídy I/55, se vyhýbá osídleným celkům.

Odhadované náklady na stavbu jsou 2,26 miliardy korun. Předmětný úsek dálnice D55 je součástí tahu Olomouc – Přerov – Hulín – Otrokovice – Břeclav. Navržená trasa dálnice D55 bude plnit funkci spojnice dvou velkých center střední Moravy – Olomouce a Přerova – a dvou významných komunikací – dálnice D1 a dálnice D55.

Bohužel podobně pozitivní zprávy dosud chybí u dálnice D1. Její dokončení úspěšně nadále blokují aktivisté v čele s nevládní neziskovou organizací Děti Země, kterým sekunduje Voda z Tetčic a nebo například Krajina Dluhonice. 


Současný silnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem, pohled z chodníku při výjezdu z Krčamě. Silnice je taky dost nebezpečná. Není divu, denně po ní projede na 11 tisíc vozidel. Foto: ŘSD






INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Jarní Flora Olomouc
INZERCE
podlahy poker