Čtvrteční prudké sněhové přeháňky prověřily bdělost zimní údržby ŘSD, která je řízena platnou legislativou. Dle českého řádu zimní období začíná 1. 11. a končí 31. 3. Od listopadu do října jsou dálnice a silnice I. třídy udržovány v souladu se schváleným Plánem zimní údržby, zachování sjízdnosti komunikací samozřejmě pokračuje i po skončení oficiální zimní sezóny, což nastalo právě ve čtvrtek minulého týdne.
Velmi husté sněhové přeháňky kombinované s nízkými teplotami způsobily na řadě míst zhoršené dopravní podmínky. Zejména ve vyšších polohách Olomouckého kraje uvízly kamiony, mezi kterými se proplétali řidiči osobních vozidel. Nejhorší situace nastaly na typických místech prakticky horských úseků (například silnice I/35 za Mohelnicí či I/44 přes Červenohorské sedlo).
Zimní údržba ŘSD během čtvrtka minimalizovala následky sněžení všemi dostupnými prostředky, v rámci připravené mechanizace bylo na silnice I. třídy vyvezeno přes 56 tun soli a více než 14 600 litrů solanky. Sypače v kraji od rána do noci najely skoro 1 000 kilometrů, i když Plán zimní údržby skončil posledním březnovým dnem. Pro srovnání – v pátek stouply teploty, přestalo sněžit a rázem stačilo na celý den něco málo přes 3 tuny soli a zhruba 1 200 litrů solanky.