Mimoúrovňové křížení silnice I/55 s železnicí, kterou za 360 milionů korun staví Ředitelství silnici a dálnic, se chýlí ke svému závěru. V tuto chvíli dělníci čekají na příznivější, a hlavně stabilnější klimatické podmínky, které dovolí položit na estakádu asfalt. První řidiči by se po ní mohli projet už koncem května – a po zprovoznění se pak naplno rozjede i stavba blízké okružní křižovatky. „Ta začne už s prvními jarními dny výstavbou spojovací větve v bezprostřední blízkosti prodejny Lidl - a přinese v první etapě omezení hlavně chodcům, kteří budou nuceni používat pouze levý přechod z Velké Dlážky směrem do Předmostí,“ informoval radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Průpich je součástí průtahu městem
Ředitelství silnic a dálnic začne v březnu také se stavbou 826 metrů dlouhého průpichu, který je součástí průtahu městem. Začíná na křižovatce ulic Velké Novosady - Komenského - Kojetínská, protne areál někdejší firmy Juta, povede podél autobusového nádraží a na konci se napojí na stávající Tovární ulici.
„Na jaře začnou práce v prostoru autobusového nádraží. Dojde k zúžení vozovky, osobním vozidlům bude vjezd zachován, nákladní doprava bude mít vjezd povolený pouze pro dopravní obsluhu. Objízdné trasy povedou po silnicích první třídy,“ řekl primátor města Petr Měřínský (ANO). Po dokončení stavby, které je plánováno na konec roku 2022, tu bude úplně nová čtyřproudová komunikace, počítá se s úpravami křižovatek, které jsou v trase, vznikne 187 metrů dlouhá protihluková stěna.
Další krok pro plynulejší dopravu ve městě
Odborníci, kteří se na plánech podíleli, slibují, že ve finále bude přerovská doprava plynulejší, rychlejší a bezpečnější, neboť průtah se stane jakýmsi „sběračem“ z místních komunikací. „Stavba průpichu přijde na 189 milionů korun a Přerov se podílí částkou 22 milionů. Z rozpočtu města se bude platit například komunikace pro pěší a cyklisty, nebo nové světelné signalizační zařízení, které zajistí zelenou vlnu, kterou známe i z jiných měst,“ doplnil Navrátil.
Stavební stroje zaberou od začátku března do konce dubna také podjezd v Lýskách, kde Správa železnic staví nový most. I tam bude nutná částečná uzavírka, neboť dělníci se pustí do poslední fáze, která zahrnuje výstavbu chodníků a terénní úpravy. „Provoz má být zachován kyvadlově a řízen bude semafory, chodcům bude průchod umožněn,“ konstatoval primátor Měřínský.
Dopravu ve městě se postupně daří řešit. Klíčové dopravní stavby jsou zablokovány
Dostavba D1 je nadále zablokována kvůli ekologickým nevládním neziskovým organizacím. Nově vznikl problém i pro klíčovou D55 z Olomouce do Kokor. Stavební povolení, které užuž dávalo stavbě naději, zablokovala tentokrát zemědělská společnost Agra Velký Týnec.
Proti stavebnímu povolení podala rozklad. 7,6 kilometru nové dálnice D55 se má podle plánu Ředitelství silnic a dálnic začít stavět v roce 2022. Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov, který by se měl začít stavět v roce 2024. Současná silnice I/55 dlouhodobě nedostačuje. Denně po ní projede 11 tisíc vozidel. Více o této důležité silniční stavbě čtěte ZDE.