Zprávy

Zrušení mrtvého projektu není technologická zpátečka. V komunikaci bude Přerov pokračovat

„Nemá smysl podporovat drahý a mrtvý projekt, ale je třeba rozvíjet všechny potřebné služby z takzvaného „národního cloudu“, říká Petr Měřínský (ANO 2011). Úspora 600 tisíc korun ročně a opuštění nefunkčního projektu není podle vedení města Přerova technologickou zpátečkou. Naopak, město chce rozvíjet služby národního cloudu a nadále digitalizovat své služby.

Zrušit neúspěšný a nefunkční projekt je podle Pirátů chyba. Přerov přitom v digitalizaci a komunikaci s občany pokračuje. Ušetří peníze za udržování mrtvého systému. Ilustrační foto

Portál občana využilo za pět let jen 81 občanů

„Ukončení Portálu občana beru jako krok zpět od digitalizace města Přerova,“ komentoval situaci krajský zastupitel za Piráty Martin Švadlenka (Piráti). Na projektu, který tehdejší přerovský primátor Vladimír Puchalský (Společně pro Přerov) označil za tunel, ale na rozdíl od Pirátů netrvá současné vedení města. Společně pro Přerov + Piráti je nyní v přerovském zastupitelstvu v opozici. 

Přerov se totiž naopak rozhodl nefunkční projekt nadále neudržovat, ale v komunikaci s občany bude pokračovat.  „Nemá smysl podporovat drahý a mrtvý projekt, ale je třeba rozvíjet všechny potřebné služby z takzvaného „národního cloudu“, uvedl primátor města Petr Měřínský (ANO 2011).


Přerovský primátor Měřínský: mrtvý projekt nahrazujeme fungující komunikací

Zákon o právu na digitální služby nám ve vztahu k Portálu občana nařizuje řadu nových povinností, jejichž propojení s Portálem občana by si vyžádala významné finanční náklady. Portál občana za 5 let jeho provozu využívalo velmi sporadicky pouze 81 občanů. Vzhledem k tomu, že náklady na servisní a technickou podporu představovaly zhruba 600 tisíc korun ročně, tak vzhledem k počtu uživatelů je provoz výrazně neekonomický. Jeden úkon provedený přes tento portál vychází řádově na desetitisíce korun, což je pro nás nepřijatelné – zvlášť v této ekonomicky napjaté době.


Občané o služby nepřijdou. Přerov naopak komunikaci dále digitalizuje

Klient však o služby, které mu byly poskytovány, v žádném případě nepřichází. Část z nich přebírá stát a bude je poskytovat ze svého Portálu občana, nová platební brána bude na webových stránkách města spuštěna během několika týdnů a údaje o svých platbách budou moci občané nadále zjišťovat nejenom telefonicky, případně prostřednictvím emailu, ale v krátkém časovém horizontu i přímo ze speciální webové aplikace, která jim zprostředkuje údaje přímo z ekonomického a účetního systému magistrátu.

Do spuštění nové platební brány mohou hradit své platby nejenom z účtu na účet, ale i prostřednictvím platbomatu a bezhotovostně na všech pokladnách.


INZERCE


NÁZORY K ČLÁNKU

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.