Hejtman, kampaň a povodně

Stejně jako před čtyřmi roky zasáhla do kampaně vyšší moc. Předtím pandemie, nyní povodně s velmi vážnými důsledky pro mnohé oblasti kraje. Pokud taková pohroma nastane, jednou z nejdůležitějších věcí je informovanost a komunikace. Perfektně funguje v obcích a městech, velmi důležitou roli mají kraje a stát, respektive ministerstvo vnitra.

V neštěstí poznáš přítele, a také politika. Foto: fb

Problémem může někdy být skloubit funkci s volební kampaní. Existuje nějaká hranice mezi kampaní a předáváním důležitých informací? Ano, najdeme ji v zákonech, ale velmi důležitá je ta, kterou máme v nás. Do značné míry se jedná o obyčejnou otázku vkusu. 

Také jsme samozřejmě v těchto těžkých chvílích přerušili kontaktní kampaň, ale nepovažovali jsme za nutné se tím chlubit na sociálních sítích jako kolegové Spojenci. Považujeme to za normální. Také máme na kandidátce starosty a zastupitele z postižených oblastí, také na ně jako na všechny ostatní myslíme, ale bylo by nám trapné si z toho dělat kampaň.

Krajský krizový web selhal

Kraj má zavedené komunikační kanály, které mají být pro tyto účely využívány. Už v roce 2020 webovou stránku krajpomaha.cz mělo během pandemie minulé vedení, v roce 2022 ji využívala během uprchlické krize i současná krajská koalice. V těchto chvílích na ní k povodním najdeme jen pár kusých a zastaralých informací. O současné povodňové krizi není na krajském krizovém webu ani písmenko. Přitom taková platforma je apolitická a má sloužit i politikům po dalších volbách. Máme facebookovou stránku Olomouckého kraje, která je naštěstí aktualizována.

Informace obalené volební sebeprezentací 

Samozřejmě je důležité, když o aktualitách informují i členové vedení kraje. Zvyšuje se tím dosah informací. Ale je nutné si v těchto těžkých chvílích píárově pomáhat? Proč si k důležitým informacím o povodních přidává pirátský radní Šmída volební reklamu své nové předvolební koalice? Proč hejtman Suchánek opomíjí komunikační kanály kraje a všechny příspěvky dává do volební grafiky své „starostovské“ kandidátky? Tato hejtmanova komunikace je naprosto zaměnitelná s jeho předvolební reklamou. Proč není v apolitických barvách kraje? A proč na jeho profilu při vyhledávání informací musíme sledovat jeho fotografii s textem „Volím starosty“? Někteří hejtmanovi kolegové, například „starostovský“ Martin Půta v Libereckém kraji či Radim Holiš (ANO) ve Zlínském kraji, informování o povodních od kampaně odlišit dokáží.

Prosím, nezneužívejme těchto těžkých chvil k osobnímu prospěchu.



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
Auto _ Kubíček
INZERCE
Kickbox K1