Společnost

Gnarly Owl nejsou jen brýle, je to rodina a komunita

Gnarly Owl je nová česká značka specializující se na lyžařské a snowboardové polarizační brýle. Za značkou stojí rodilý přerovák Jirka Kulíšek a jeho láska k zimním sportům. Brýle jsou designovány pro účely sjezdového lyžování, snowboardingu, skialpinismu, splitboardingu, freeridingu a jiných zimních aktivit kladoucích důraz na kvalitu a spolehlivost.

Jiří Kulíšek a jeho manželka jsou milovníci zimních sportů, své brýle testovali mimo jiné i na Trolím poloostrově na Islandu.

Můžeš nějak rozvést vznik značky? Vím, že Vás k tomu vedl zájem o sport, ale jaká byla cesta Gnarly Owl ?

Značka vznikla v roce 2017. Tím, že jsem na výšce studoval ekonomii v kombinaci s IT, nepřišlo mi nijak složité rozjet si svůj vlastní eshop. Dlouho jsem nad touto myšlenkou přemýšlel a zároveň jsem dlouho nemohl přijít na to, co by se dobře prodávalo. Protože jsme tou dobou hodně jezdili s bratrem na hory a mysleli si, že lyžování je naším životním posláním, zaměření eshopu nemohlo být jiné. První rok jsme prodali pár kusů. Podpořilo nás hodně známých a kamarádů, kteří si brýle pořídili a moc si je chválili. Druhý rok prodej začal růst a zaznamenali jsme zákazníky z první sezóny, kteří se k nám opětovně vrátili a brýle koupili i pro své rodinné příslušníky či kamarády. A to nám udělalo velkou radost. Jsme vděčni za sociální sítě, dostáváme spoustu zpráv od zákazníků. 

Proč zrovna název Gnarly Owl? Stojí za tím nějaký příběh?

Gnarly je z lyžařské hantýrky a znamená něco za hranicí extrému a nebezpečí. Něco, co je pro tebe fakt přísný. A owl jako sova? Ano, sova přece vidí i po tmě. Tak jako sova má velká kukadla, i brýle Gnarly Owl jsou záměrně velké, aby přes ně bylo dobře vidět.


Testování Gnarly Owl v Grónsku obstálo na jedničku.

Jakým značkám konkurujete kvalitou svých brýlí?

Polarizační filtr v našich sklech absorbuje nadbytečné odlesky, čímž nejen chrání váš zrak, ale zároveň dopřeje nevšední zážitek z jízdy. Cenově konkurujeme nabídce sportovních řetězců, kde zákazník dostane za hodně peněz brýle nevalné kvality. U nás má za tu stejnou cenu o třídu vyšší kvalitu. K tomu ještě dostává bonus ve formě vstupenky mezi komunitu lidí, která je tímto sportem doslova posedlá. :) Nejsme jen prodejci, co pracují s čísly. Jsme rodina, kterou spojuje láska k zimním horám.  

Můžeš ve zkratce popsat co je na nich originálního a jedinečného?

Je to právě ta komunita lidí, co se těší, když napadne sníh. Každý prodaný kus má za sebou nějaký příběh. Není to jen skladová položka, ke které prodejce nemůže najít krabici, tak ti je prodá jen tak pohozené z regálu. Jsou to brýle - ochranný prostředek, na který musíš mít spolehnutí ve vysokých rychlostech. Dvojité sférické skla, odolnost proti poškrábání, ventilace proti mlžení, trojitá antialergenní pěna, silikonový protiskluzový pásek, kompatibilní s kteroukoliv helmou. A k tomu chceš dobře vypadat. Zákazník od nás nedostává jen kus plastu a účtenku. Zákazník u nás musí být spokojený od procesu nákupu až po konec sezóny, kdy brýle na léto odloží do krabičky, aby je spokojený zase na podzim vytáhl na první sníh.   

Řekl bys, že jste založili v podstatě rodinný podnik? Nebo tedy kdo všechno se na vzniku značky podílel a podílí?

Ano, rodinný podnik je správná kombinace slov. Pomáhá nám doslova celá rodina. :) Každý člen rodiny se snaží svým způsobem zapojit, za což jsme neskutečně vděční. Je kolem toho spousta práce a sami s manželkou bychom to nezvládali. Minulou sezónu nám například pomáhal manželčin bratr s vychystáváním balíků. Práce ho bavila a nám to ušetřilo spoustu času, který jsme mohli využít jinde. Tak doufáme, že bude chtít pomoci i tuto sezónu. :)  

Dají se vaše brýle koupit i jinde než na vašich stránkách? Spolupracujete například s nějakým eshopem?

Momentálně značku prodáváme pouze na našem eshopu www.gnarlyowl.cz a v pár kamenných prodejnách. Těch se nám začíná pomalu rozjíždět více. Tím rozšiřujeme síť, kde si naše brýle mohou zákazníci prohlédnout a také koupit. Ano, samozřejmě je našim cílem tuto spolupráci rozšiřovat, ale nechceme zvyšovat prodeje na úkor nižší kvality pro koncového zákazníka.   

Tvoje žena je taky nadšenec do lyžování?

Nic jiného jí nezbývá. :D  

Jakým způsobem v současnosti fungujete? Věnujete se pouze výrobě a distribuci brýlí nebo máte i své stálé zaměstnání?

Stálé zaměstnání byla od začátku rozvoje eshopu podmínka. Mít stálý příjem pro případ, že by něco nefungovalo. I přesto, že se jedná o sezónní prodej, máme spoustu práce i v létě. Zatím se daří vše skloubit, i když občas máme pocit, že nám to přerůstá přes hlavu.  

Jak bys chtěl značku Gnarly Owl prezentovat v budoucnu? Plánujete nějaké zlepšováky? 

Naším cílem je držet se sortimentu polarizačních brýlí a dělat to dobře. Samozřejmě i rozvoj je prioritou. Co se týče situace s koroňákem, tak prodej určitě bude pokračovat, jen u vývoje musíme trochu vyčkat. Představy a plány máme. Zákazníci se mohou těšit na nějaké technologické vychytávky, které jejich zážitek z hor opět posunou dál. Kdy to příjde, sami zatím netušíme. 

Ve kterých zemích, kde jsi měl možnost lyžovat, se ti líbilo nejvíc a kam by jsi se chtěl ještě podívat?

Kromě nespočtu evropských destinací bych jmenoval Japonsko, Grónsko a Kanadu. Každá země má něco svého. Spojení místní kultury a lyžování je skvělým zážitkem. Určitě stojí za to si zajet na lyže i jinam, než do českých a alpských hor. Nejvíc nás to momentálně láká v létě na jižní polokouli. Destinace jako Chile by mohl být splněný sen. Ale plánů je mnoho. Uvidíme kam nás tato doba zlá pro cestování pustí. :) 

  

INZERCE


NÁZORY K ČLÁNKU

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.