„Nechceme nic podcenit a chceme být připraveni okamžitě reagovat na případný výskyt koronaviru. Proto jsme s platností od pondělí 14. září přijali postupy, jimiž se budeme řídit,“ nastínil přerovský primátor Petr Měřínský.
Z nařízení primátora města a tajemníka magistrátu se v těchto dnech úřad intenzivně připravuje pro práci vzdáleným přístupem. „Jde především o dovybavení technikou, ověření fungování dálkového připojení, chystání podkladových materiálů pro práci z domova, přípravu podmínek nutné spolupráce zaměstnanců pracujících z domu a z magistrátu,“ řekl šéf úředníků Petr Mlčoch.
Všechno musí být v nejbližších dnech nachystáno tak, aby v případě potřeby byl magistrát připraven okamžitě zahájit střídání oddělených skupin zaměstnanců. Úředníci už byli svými nadřízenými informováni o nutnosti nosit roušky a dodržovat rozestupy – a vůbec se chovat tak, aby neohrozili plnění úkolů.
A doporučení míří i k občanům, kteří potřebují na magistrátu vyřídit své záležitosti. „Upřednostňujeme kontakt s našimi pracovníky v elektronické, telefonické či jiné distanční formě. Doporučujeme lidem, aby dokumenty v listinné podobě podávali prostřednictvím podatelny anebo poštou. Hlavně prosíme, aby využívali objednávkový systém, nebo se v případě potřeby domluvili telefonicky či mailem s úředníkem na schůzce,“ řekl tajemník Mlčoch. V pátek bude úřad pro neohlášené klienty uzavřen, ale je možné si domluvit schůzku.
Kontaktního místa Czech Point v Bratrské ulici se páteční omezení netýká, bude přístupné po zazvonění u levých vchodových dveří.
Pokud by došlo k jakýmkoliv změnám, budou neprodleně zveřejněny na webových stránkách www.prerov.eu.