Zprávy

Pivovaru Zubr se v loňském roce propadly tržby ze sudového piva o 60 milionů korun

Dopady koronavirových opatření se značně promítly do loňských výsledků pivovaru Zubr. Propad prodeje sudového piva zapříčiněný uzavřením restaurací znamenal pokles tržeb u sudového piva o 60 milionů korun. Významný propad v prodeji čepovaného piva, prodej baleného piva v maloobchodě nenahradil.

Přerovský Zubr je synonymem dobrého piva a také kvalitní firmy. Dopady pandemie pocítili nejvíce v tržbách z prodeje sudového piva. Ilustrační foto: Zubr

Prodej piva přímo závisí na situaci v gastronomických službách 

„Obor gastroslužeb včetně výrobců nápojů a zejména piva patří k nejvíce postiženým celé koronavirové krize. Pivovarníci doplácí na nepřehledné vyhlašování a následné rušení restrikcí a znemožnění podnikání. Stejně jako na jaře při uzavření restaurací, tak i v listopadu prodej čepovaného piva klesl v podstatě na nulu. Současný stav není likvidační jen pro samotné majitele restaurací, ale i my jako pivovar se nacházíme ve velice složité situaci. Navíc na rozdíl od jiných oborů nemáme žádnou speciální podporu. Jediný program, na který dosáhneme, je Antivirus B, a to je nedostatečné,“ komentuje uplynulý rok Tomáš Pluháček, ředitel vyhlášeného přerovského pivovaru Zubr. 


Zubr není jediný. Finanční ztráty počítají i další producenti zlatého moku

Jak se koronavirová opatření promítla do prodeje piva, dokládá i aktuální statistika Českého svazu pivovarů a sladoven. Celkový výstav sudového piva českých pivovarů v listopadu 2020 oproti listopadu 2019 klesl o více než 85 %. Tento propad se promítl i do souhrnných čísel, když v listopadu 2020 byl celkový výstav piva o 18 % nižší než ve stejném měsíci loňského roku. Růst byl zaznamenán u prodeje piva v lahvích a plechovkách zhruba o 15 procent, to ale celkový propad nezastaví. (zdroj: ČSPaS - statistika výstavu piva, 11/2020)

„Museli jsme přistoupit k razantním úsporným opatřením, abychom to zvládli a především si udrželi naše zaměstnance. Snažíme se být ve výrobě maximálně flexibilní a přizpůsobit se situaci, rozšiřovat obchodní síť, dojednávat nové spolupráce s obchodními řetězci a přicházet s novými prodejními kanály. Nicméně nejistota ohledně budoucí podoby vládních opatření a restrikcí je v podnikání ta nejhorší okolnost,“ říká ředitel pivovaru Pluháček.


V těžké situaci bude pro pivovar Zubr těžké udržet sponzoring nejen pro sportovce

Složitá je i situace v dalších oblastech. „Pivovar Zubr patří k největším podporovatelům sportovních klubů, společenských akcí i neziskových organizací v regionu a ani ty nechceme nechat na holičkách. Bez adekvátní pomoci to ale bude velice těžké,“ dodává Tomáš Pluháček a pokračuje: „Nyní je naprosto klíčové, aby se vakcína proti covidu co nejrychleji dostala k lidem a celá společnost se mohla vrátit k standardní práci a normálnímu životu.“


Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A, známky CHZO "České pivo" a více než 100 ocenění z prestižních tuzemských i zahraničních degustačních soutěží. Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, vítěz degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – PIVO 2019 v kategorii ležáků. Novinka ve stálém sortimentu, dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus, se na soutěži České pivo stal nejlepším světlým ležákem roku 2019 a v roce 2020 absolutním šampionem soutěže o Zlatý pohár Pivex – PIVO 2020. Úspěchy na soutěžích získal i Zubr Gold, který je absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2019 a celosvětovým vítězem kategorie Czech Style Pale Lager Beer v mezinárodní soutěži World Beer Awards 2019.


  

INZERCE


NÁZORY K ČLÁNKU

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.